søndag den 7. juli 2013

Nyt projekt: Nederdel af bedstemorfirkanter.

Som jeg skrev i mit indlæg i fredags, så har jeg bestemt at jeg vil have min debut udi bedstemorfirkanter.
Jeg vil lave en nederdel med klassiske firkanter, dvs lidt ala den, der er på to af billederne i mit indlæg fra fredag.
Igår tog jeg ned til Yarnfreaks butik i Århus, idet jeg ved, at indehaveren, Camilla, er en erfaren hækler. 
Jeg valgte Arwetta Classic til mit projekt, da jeg mest er til uld. Da det tilmed er strømpegarn, jeg har valgt, så kan nederdelen komme i vaskemaskinen uden at filte.
Mens jeg var igang med at vælge farver, kom der en kunde ind i butikken, som skulle hjælpe Camilla med hendes strikkeprojekt. De synes begge, det lød spændende. Kunden kom endda med forslag til yderligere farver, end dem jeg allerede havde valgt.
Som bundfarve har jeg valgt en mørkegrå. Dertil endte jeg med 5 farver i lilla og røde farver. I kan se dem her:


Jeg har valgt at hækle de klassiske firkanter, da jeg synes de vil passe bedst til mit projekt. Det er jo lige så meget farverne, der gør det. Den opskrift jeg har taget udgangspunkt i, har fundet hos Farmorfabrikken. De fire første firkanter kan I se her:


Jeg begynder med at lave fire firkanter med hver af de fem lilla/røde farver i midten, som I kan se på billedet. Den grå bruger jeg som kantfarve på alle firkanter. Jeg hækler med hæklenål 3. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor mange jeg skal bruge. Men håber at 20 kan gå op i det endelige antal, da jeg så ender med at have lige mange af hver variation.



1 kommentar:

  1. Jeg elsker også Arwetta Classic! Den er så lækker blød og kan bruges til andet end sokker.

    Det bliver spændende at følge dit nederdelsprojekt!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...