mandag den 2. april 2012

Møbiusring

Mit næste strikkeprojekt bliver en Møbiusring. Det er et tørklæde, der fungerer på samme måde som et tubehalstørklæde. Opslagningsmetoden gør, at tørklædet drejer en halv omgang. Derudover strikker man fra midten og ud. I kan se i klippet nedenunder, hvordan man gør.



Til projektet har jeg købt 300 g Manos Silk Blend, som jeg har bestilt hos gårdbutikken Katrinelund. Det er muligt, at jeg kun vil bruge 200 g, og så bruge de sidste 100 g til noget andet, det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu. Jeg glæder mig til at komme igang. Man kan strikke forskellige mønstre (bl.a. hulmønstre - det er fantasien, der sætter grænser), men jeg tror, at jeg vil holde mig til et enkelt mønster (10 p ret og 10 p vrang). Når jeg begynder, skal jeg nok fortælle mere om, hvordan jeg gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...