fredag den 6. april 2012

Nye strikkebøger

Da min kæreste og jeg var på ferie for et par uger siden, fik jeg fem strikkebøger med hjem fra min min mor, som hun havde bestilt til mig gennem hendes bogklub. Jeg ville gerne have vist jer dem lige efter vi kom hjem, men det kom jeg fra igen, så derfor bliver det først nu.

Den første er Lene Holme Samsøes "Mere feminin strik":


Den er lige så mange fine opskrifter, som i forgængeren "Feminin strik". Jeg overvejer, om jeg skal strikke modellen på forsiden bl.a.

Den anden er Sys Fredens "Slå om":


Den indeholder opskrifter på sjaler, tørklæder, sjælevarmere og ponchoer. Og der er opskrifter både til den strikke- og hæklelystne. Der fx en poncho, som kan hækles både til mor og barn. Sys Fredens har brugt den samme opskrift til begge, men forskelligt garn, hvilket forklarer forskellen på størrelserne.

Den tredje er Benedikte Rathmann Hansens "30 trendy tøfler":


Der er tøfler for enhver smag, både filtede, strikkede og hæklede. Jeg ved ikke helt, om jeg forstår filteteknikken, men det kommer måske an på en prøve.

Den fjerde er Henriette Linnebergs "[C:D & Strik]":


Det er en CD-rom, som i høj grad henvender sig til begyndere, da den bl.a. indeholder strikkeleksikon, som man kan klikke sig ind på undervejs, og som med små film viser forskellige strikketeknikker. Jeg vil ikke kalde mig selv for begynder, men det behøver jo ikke nødvendigvis at være svært at strikke for at være sjovt.

Den femte og sidste bog er "Masker & Mønstre - inspiration til strik", redigeret af Paulette Adam og Lisbeth Tolstrup:


Denne bog vil jeg sige henvender sig til den, der elsker at strikke efter sit eget hoved, da der er masser ideer til mønstre. Der er dog også enkelte opskrifter, hvis man ikke har mod til at strikke frit fra leveren.

1 kommentar:

  1. Hvor er du bare heldig. Rigtig god fornøjelse med at finde noget at strikke. Tror du får en lang to-do liste med så fine bøger.

    Kh. Lis

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...