lørdag den 20. april 2013

Hjælp til strikkefasthed på kortærmet bluse

Jeg har fået en opskrift på en kortærmet bluse med rouleaukanter af min mormor. Originalgarnet er Ulricks Bomuline og Ulricks Silkelin.
Der står imidlertid ikke noget om strikkefastheden, kun at det er vigtigt at man overholder den. Hvilket jo kan være lidt svært, når man ikke kender den.

I kan se opskrift med billede af blusen her:


I kan måske bedre se blusen på dette billede:


Er der nogen af jer der kender den og kan fortælle mig, hvilket blad/magasin den kommer fra, og som kan hjælpe mig med strikkefastheden.



Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Den kan jeg godt huske, men jeg har ikke selv strikket den. Den er utroligt sød! Jeg håber, du finder ud af, hvor den er fra, så kunne man jo forsøge at låne bladet.

    SvarSlet
  2. Tror helt bestemt den var i et Hendes Verden - strikkede den nemlig dengang :) men kan ikke huske strikkefastheden.
    VH
    Pi@

    SvarSlet
  3. Tak. I går skrev jeg en mail til Femina og Alt for Damerne, om det var en de har bragt i sin tid. Jeg kom så til at tænke på, at det også sagtens kunne være Hendes Verden, så nu har sendt dem en mail også.

    Jeg skriver et nyt indlæg her på bloggen, hvis det lykkes mig at støve opskriften op.

    SvarSlet
  4. Ser ved et tilfælde dit opslag - noget sent selvfølgelig ;-)
    Jeg har originalopskriften fra Ulricks Garn og har strikket den et par gange. Rigtig sød og nem
    Strikkefasthed siger: 16 m glatstrikning på p nr 3 og 7 = 10 cm i bredden.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...