fredag den 2. marts 2012

Islandsk flæse

De seneste to år har jeg sammen med en veninde været i Skals for at se elevudstillingen på Skals Håndarbejdsskole. Det er både sjovt og spændende at se, hvad eleverne har fået lavet. Plus at man kan lade sig inspirere.
Derudover er der også et kunsthåndværkermarked, hvor man let kan blive fristet til at trække dankortet op af lommen. Der er strik, keramik, smykker m.m.
Begge år købte jeg et strikkekit. Sidste år blev til Lotte Kjærs "Islandske flæse". Resultatet kan I se her:


Den passer godt til min sorte frakke fra Bruuns Bazaar, som jeg købte på udsalg mellem jul og nytår.
Flæsen er strikket med løbemasker, hvilket giver en flot effekt synes jeg. Jeg bestilte senere et kit mere, idet jeg ville strikke en flæse til min storesøster. Hendes valgte jeg skulle være ensfarvet i rød.
Flæsen fungerer ligesom et tubehalstørklæde/Moebius-ring, idet den kan vikles to gange rundt om halsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...