fredag den 2. marts 2012

Sdr. Nærå

Igår var min kæreste og jeg en tur på Fyn for at tale med formanden for Valgmenigheden i Sdr. Nærå, 15 km syd for Odense. Deres præst går på pension efter 32 år på posten. Så derfor foreslog jeg min kæreste, som er teolog, at søge stillingen.
Jeg tog et par billeder inden vi mødtes med formanden.

Den gule bygning i forgrunden er præsteboligen.
Kirken ses i baggrunden.
Her står min kæreste, Simon, foran kirken.

Da jeg var 9-10 år boede jeg i Sdr. Nærå sammen med min mor. Min mor kom meget i valgmenigheden og prædikede der også et par gange. Efter vi havde talt med formanden, kørte vi lidt rundt i byen. Først kørte vi ud til friskolen, hvor jeg gik i skole:

Sdr. Nærå Friskole. Her gik jeg i 4. klasse i 1989-90.
Til venstre ses Friskolen.
Og til højre ses Efterskolen

Jeg nåede desværre kun at gå på skolen i ca, 3/4 år, da min mor fik præsteembede på Frederiksberg. Derfor måtte vi flytte i april-maj måned 1990.
Jeg mindes min tid i Sdr. Nærå som en dejlig tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...